Contact met JGZ

Contactbureau

Je kan bellen of mailen voor het maken of wijzigen van je afspraak.

Telefonisch spreekuur

Heb je een vraag over de verzorging of opvoeding van je kind? Je kan bellen of whatsappen met een jeugdverpleegkundige:

Veelgestelde vragen

Ik wil een afspraak verzetten of afzeggen. Hoe doe ik dit?

Voor het verzetten of afzeggen van een afspraak kun je contact opnemen met het Contactbureau.

Ik kan geen afspraak maken of wijzigen in Mijn Kinddossier?

Normaal gesproken kan je bij ons online de afspraken plannen en wijzigen met het consultatiebureau via Mijn Kinddossier. Dit is tijdelijk niet mogelijk. Wil je een afspraak maken of wijzigen? Bel dan naar ons Contactbureau.

Ik ben gebeld door een consultatiebureau, maar ik kan ze niet terugbellen. Wat nu?

Neem contact op met het Contactbureau. Zij zullen je doorverbinden of maken een terugbelverzoek voor je aan.

Mijn kind is ziek, kan de afspraak doorgaan?

Is je kind ziek of heeft je kind klachten door bijvoorbeeld waterpokken of krentenbaard die besmettelijk zijn? Bel dan naar het Contactbureau en vraag of de afspraak door kan gaan. Zo voorkomen we dat andere kinderen ziek worden én kunnen we kijken of je kind vaccinaties kan krijgen.

Ik ben verhuisd naar een andere gemeente. Moet ik iets doen?

Ben je verhuisd naar een gemeente buiten onze gemeenten, dan ontvang je een welkomstbrief van de jeugdgezondheidszorg in jouw gemeente. Wanneer je kind op school zit in de gemeente waar wij werkzaam zijn, dan verandert er niets.

Ik ben verhuisd naar een gemeente waar JGZ werkzaam is. Wat moet ik doen?

Je ontvangt van ons een welkomstbrief waarin wij toestemming vragen om de gegevens van je kind(eren) over te nemen. Wanneer je kind op school zit buiten een gemeente waar wij werkzaam zijn, dan verandert er niets.

Ik wil geen zorg van JGZ. Hoe moet ik dat melden?

Wij voeren een wettelijke taak uit, die we aan alle ouders aanbieden. Wil je geen gebruik maken van de zorg van JGZ? Dan respecteren we uiteraard deze keuze. Laat het ons weten tijdens een consult, bel ons Contactbureau of stuur een e-mail naar: geenonderzoek@jgzzhw.nl (vermeld de naam en geboortedatum van je kind). We stellen de huisarts ervan op de hoogte dat je geen zorg krijgt van JGZ. Wil je op een later moment alsnog komen, dan kun je altijd bij ons terecht.

Ik heb een klacht.

Is er iets fout gegaan? Of heb je een idee hoe het beter kan? Dat horen we graag. Lees hier hoe je een klacht, tip of compliment kunt indienen.

Moet ik mijn kind bij jullie aanmelden?

Via de gemeente krijgen wij bericht dat jouw kind is geboren of in ons werkgebied is komen wonen. Baby’s krijgen binnen 2 weken na de geboorte een gehoortest. Om jouw baby zo snel mogelijk een oproep te sturen, vragen we je om je baby zelf bij ons aan te melden.

Ben je verhuist of gaat je kind naar school in ons werkgebied? Dan hoef je zelf niets te doen. Je krijgt vanzelf bericht. Dat kan wel even duren.